Speciálně pedagogický, vědecky ověřený (tzv. evidence based), přístup, který vychází především z programu TEACCH (Treatment and Education Autistic and related Communication handicapped Children), jehož autorem je americký psycholog Eric Schopler. Odkazuje se na teorii učení a chování a byl cíleně vytvořen pro děti a žáky s autismem a dalšími vývojovým poruchami a komunikačními hendikepy.
Se strukturovaným učením se můžeme setkat především ve speciálních školách, nicméně může být praktikováno i v domácím prostředí.
Principy strukturovaného učení vycházejí z podstaty diagnózy PAS - rozvíjí silné stránky jedince a zároveň se zaměřují na eliminaci či snížení deficitu, který se projevuje nižší schopností organizovat, rozumět instrukcím a zvládat úkoly bez podpory a přítomnosti dospělé osoby.
Těmito principy jsou:
Cílem strukturovaného učení je dítěti zajistit takové podmínky k učení, které pro něj budou předvídatelné, srozumitelné, budou ho motivovat a zároveň mu budou dávat pocit bezpečí a jistoty.
Webové stránky:
Strukturované učení (Autismport)
Literatura:
Strukturované učení, Věra Čadilová, Zuzana Žampachová, Portál, 2008.